Photoshop Tutorial: Voeg getextureerde ornamenten toe aan handgetekende kunst > Fotobewaren
327
post-template-default,single,single-post,postid-327,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Photoshop Tutorial: Voeg getextureerde ornamenten toe aan handgetekende kunst

In deze tutorial legt de Duitse kunstenaar Andreas Preis enkele van de technieken uit die hij in zijn illustratieserie Life gebruikte, die prachtig handgetekende illustraties en digitale technieken combineren.

Het doel van dit persoonlijke project was om Andreas te laten experimenteren met ornamenten en een beetje typografie in een posterontwerp. “Ik ben altijd een grote fan van het werk van Shepard Fairey geweest,” zegt hij enthousiast. “Ik ben echt dol op zijn stijl, maar ook op de boodschappen die hij in zijn werk geeft. Het idee was om iets soortgelijks te doen, zonder alleen maar zijn stijl te kopiëren. ”

Hier kijkt Andreas naar de ontwikkeling van de compositie, de tekeningen en vooral het kleurproces. Er is ook een handige tip over hoe u uw tekeningen isoleert om het kleuren gemakkelijker te maken.

Stap 1

Schets ten eerste een uil. Zoek naar referentie-afbeeldingen van hen op Google, stockbibliotheken of in boeken, en combineer delen van foto’s en tekeningen om de gewenste look te krijgen. Je schets moet behoorlijk symmetrisch zijn. Nadat u klaar bent, scant u het in Photoshop.

Stap 2

Om er zeker van te zijn dat uw schets symmetrisch is in Photoshop, wist u de helft, kopieert en spiegelt u de andere. Zoek naar elementen die niet goed werken als ze worden gespiegeld, repareer ze op de originele helft en maak vervolgens een nieuwe reflectie. Op dit punt zou je moeten beginnen met het maken van je compositie, met behulp van een aantal geometrische vormen als tijdelijke aanduidingen zoals getoond.

Stap 3

Toen ik aan dit project begon, had ik al een idee van hoe ik het wilde laten uitzien – een dier bovenop, in een soort doos, en daaronder een grote, dikke boodschap, omringd door enkele ornamenten. Mock-up van je compositie als je het opgemaakt wilt hebben.

Stap 4

Het is tijd om de ‘echte’ tekening te maken. Sla een nieuwe versie van uw document op en snijd uw compositie bij zodat alleen de ‘vaste’ helft van de tekening en de omliggende compositieitems zichtbaar zijn. Print en traceer dit met behulp van technische pennen.

In het begin heb ik patronen, schommels en kleine ornamenten gemaakt. Dit is het deel dat je echt moet oefenen. Het is gemakkelijk om iets te maken dat eruit ziet als een tribale versiering, maar het is moeilijk om een ​​goede te maken. In de loop der jaren heb ik hiervoor mijn eigen stijl ontwikkeld. Let op ornamenten die u leuk vindt voor inspiratie, maar kopieer ze niet alleen.

Stap 5

Wanneer u het omlijnde lijnwerk hebt voltooid, kunt u beginnen met arceren. Ik gebruik twee technieken – klassieke kruisarceringen en meer vrije vormen. Soms gebruik ik bijna gevectoriseerde stijlen en penselen (echte). Ik begin met de contouren, wis alle potloodlijnen en kom dan uit.

Stap 6

Het is nu tijd om het type te maken. Hier heb ik een lettertype genaamd LOT gebruikt, dat gratis kan worden gedownload van fontfabric.com/lot-free-font. Zoals met veel gratis lettertypen, moest ik het handmatig kernkoppen. Ik wilde een heel dik en dominant lettertype, maar aan de andere kant wilde ik niet dat het eruit zou zien als een clichématig voorbeeld van een ‘propaganda’-lettertype. Print uw type alleen met behulp van de contouren. Herhaal stap 4 en 5 om een ​​vergelijkbare structuurversie te maken op het hoofdgedeelte van de afbeelding.

Stap 7

Teken de ornamenten voor het type en gebruik de rechthoek in de schets om de juiste verhoudingen te krijgen.

Stap 8

Hier heb je je scanner opnieuw nodig. Scan al uw elementen op een vrij hoge resolutie en stel ze samen in Photoshop. Verdubbel en spiegel waar u maar wilt. Gebruik een curve-aanpassing (Cmd / Ctrl + M) voor een beter contrast tussen zwart en wit.

Stap 9

Het is nu tijd om uw lijnwerk te isoleren. De basisprocedure wordt beschreven in ‘Hoe lijnwerk uit te knippen’ (rechts), een techniek die u herhaaldelijk zult gebruiken.

Voor het type is het iets gecompliceerder. Selecteer alles en druk op Kopiëren. Voeg een laagmasker toe, druk op Alt + klik op het masker in het deelvenster Laag en selecteer Plakken. Schilder nu het hele gebied rond de letters zwart, zoals hier wordt weergegeven.

Ga terug naar je laag door erop te klikken en vul de hele laag met de achtergrondkleur die je wilt gebruiken. Ik heb wit gebruikt voor meer contrast.

Stap 10

Het is een goed idee om sommige delen van de patronen in het schrift te accentueren. Hier heb ik bijvoorbeeld een aantal gebieden ingevuld om ze het uiterlijk van metselwerk te geven.

Als u meer aandacht wilt voor het type in de algehele compositie en de leesbaarheid wilt bevorderen, dubbelklikt u op de laagminiatuur in het deelvenster Lagen en voegt u een slagschaduw toe. Selecteer een afstand van 0 en een ruis van 0. Speel met dekkingsvermogen, spreiding en grootte totdat u tevreden bent met het resultaat.

Stap 11

Nu is het tijd om te gaan kleuren. Maak een nieuwe laag onder je lijnwerk. Gebruik het gereedschap Veelhoeklasso om het deel van de tekening dat u wilt kleuren te selecteren en vul elke selectie met het gereedschap Verfemmer. Ik wilde dat de oranje ogen van de uil opvallen, dus besloot ik om het lichaam in een groen / turquoise toonbereik te hebben.

Stap 12

Houd elk van je gekleurde elementen – de ogen, het lichaam en de ornamenten – in afzonderlijke lagen. Als u dit doet, kunt u gemakkelijk kleuren van specifieke onderdelen wijzigen zonder de rest aan te raken als u een ongemakkelijke en onsmakelijke combinatie krijgt.

Stap 13

U kunt textuur aan de achtergrond toevoegen met behulp van een combinatie van real-world kunstmaterialen. Ik experimenteer altijd met spuitverven, acrylverf, markeerstiften, borstels, schrapers en dergelijke op papier en karton – maar werk met wat je hebt. Als u klaar bent, scant u het en plaatst u het op de achtergrond van uw tekening.

Stap 14

Hier heb ik een Hue / Saturation-aanpassing gebruikt en de afbeelding omgekeerd (Cmd / Ctrl + I) om de kleur van mijn gescande stuk aan de linkerkant te veranderen in de afbeelding aan de rechterkant.

Stap 15

Als je afbeelding texturen van buiten de studio nodig heeft, gebruik dan foto’s van real-world texturen voor de authenticiteit. Ik heb een bibliotheek met nuttige afbeeldingen die ik heb verzameld, maar u kunt real-world texturen downloaden van sites zoals fudgegraphics.com.

In dit specifieke stuk heb ik drie verschillende texturen gebruikt. Hierboven ziet u papier, wand en bestrating (van boven naar beneden). Voor het type koos ik voor de stoeptextuur. Ik heb het Curves-gereedschap gebruikt om het helderder te maken, plaatste het boven het type in de lagenstapel en schakelde vervolgens over naar de vermenigvuldigingsmodus naar Vermenigvuldigen.

Stap 16

Om het hele stuk een iets oudere look te geven, heb ik een vignet ontworpen. Maak hiervoor een nieuwe laag bovenaan de lagenstapel en vul deze met wit. Wijzig de overvloeimodus van die laag in Vermenigvuldigen. Dubbelklik op de laag in uw deelvenster Lagen om een ​​Inner Shadow-laagstijl toe te voegen. Kies Afstand 0, Choke 0 en Ruis 0. Speel rond met Grootte en Dekking totdat je het resultaat leuk vindt. En je bent klaar.