Photoshop Tutorial: Maak polygonen gezichten > Fotobewaren
315
post-template-default,single,single-post,postid-315,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Photoshop Tutorial: Maak polygonen gezichten

Door Photoshop te gebruiken om laag-poly kunst te maken, laat Damien Vignaux (aka Elroy) je zien hoe hij een kunstwerk creëerde voor zijn band The Escapists – een technowerk bestaande uit Damien en Léonizer-platenbaas Léonard De Léonard. Het artwork verschijnt op de cover van The Escapists ‘EP, Les Ailes du Courage (Wings of Courage) en op flyers voor hun liveshows.

Je zult zien hoe je dit coole, korrelige werk creëert met een low-poly (een veelhoek mesh van een klein aantal polygonen) twist. Eerst maken we enkele vectorportretten en krijgen we textuur in Photoshop met zelf gemaakte penselen.

Stap 1

Voor dit project wilde ik iets maken met de sfeer van vintage socialistische posters. Nadat ik goed referentiemateriaal had gevonden, besloot ik een stuk te maken met figuren die op een bewogen manier naar de hemel kijken. Eerst nam ik foto’s van Leo en mezelf in de juiste houding. Omdat de afbeeldingen slechts ter referentie zijn, hoeven ze niet perfect te worden belicht.

Stap 2

Ik tekende de eenvoudige geometrieën van de vlakken in de foto’s met het gereedschap Lijnsegment (\) in Illustrator. Als de contouren moeilijk te volgen zijn, maakt het verbeteren van het contrast in Photoshop – of zelfs het converteren van de afbeeldingen naar zwart-wit – het werk gemakkelijker.

Stap 3

Ik heb hetzelfde proces gebruikt om het vliegtuig te tekenen op basis van een referentiefoto. Vervolgens plaatste ik de koppen en twee vlakken op de juiste manier, met de vlakken gedraaid om in dezelfde richting te wijzen als de blik van de figuren. Ik heb lijnen toegevoegd aan de vlakken om toe te voegen aan het bewegingsgevoel in de rechterbovenhoek. Toen verstopte ik deze om aan de rest van de compositie te werken.

Ik koos een kleurenschema, plukte de oranje vleeskleuren van een oude Amerikaanse militaire poster en gebruikte warme tinten geel en bruin om bij elkaar te passen.

Stap 4

De volgende stap is om deze lijntekening te vullen met verlopen, zodat u de geometrie echt kunt voelen. Oriënteer alle hellingen, zodat de donkere delen overeenkomen met schaduwen. Merk op dat de jukbeenderen lichter zijn dan het gebied waar de ogen zouden zijn.

Stap 5

Om korreligheid toe te voegen, importeert u de afbeelding in Photoshop en gaat u naar Filter> Ruis> Ruis toevoegen … Selecteer parameters zoals u wilt, hoewel uw keuzes afhankelijk zijn van de grootte van het bestand waaraan u werkt. Als je met 300 dpi werkt, heb je meer graan nodig dan wanneer je op een kleiner stuk werkt.

Stap 6

Ik dacht dat de wolken in dezelfde stijl getekend zouden krijgen, vooral omdat ik een ‘dromerig avonturier’-gevoel ga hebben. Ik wilde iets lichts en etherisch dat de figuren omringt en een gevoel van sfeer geeft.

Uiteindelijk heb ik enkele stockfoto’s van wolken omgezet in grijswaarden en het contrast verhoogd. Ik heb ze vervolgens toegepast met een modus voor het overvloeien van het scherm, zodat alleen hun hoogtepunten worden weergegeven.

Stap 7

Ik heb ook de wolken gebruikt om penselen te maken. Ik geniet altijd van deze stap van het proces en geef de vectorbasis een beetje extra leven met texturen. Ik heb veel ‘verfspatten’ penselen gemaakt en ik moedig je aan om dat ook te doen.

Ik heb de wolken gebruikt en verf spatten subtiel over de hele compositie. Om de cirkelvormige elementen te maken, tekende ik een paar cirkels en veranderde ik ze in knipmaskers. Vervolgens schilderde ik ze met de wolkborstels erin.

Stap 8

Als fotograaf kijk ik altijd naar een stuk alsof het een foto is. Om het vintage gevoel te vergroten, besloot ik om kleine details toe te voegen die ik in oude foto’s vond, zoals lichtafval. Een vignet is een verdonkering aan de randen om de focus op het midden te helpen. Dit was geschilderd op, met stof en krassen toegevoegd. De overvloeimodus van de laag is ingesteld op Vermenigvuldigen.