Photoshop Tutorial: geavanceerde compositietechnieken gebruiken > Fotobewaren
238
post-template-default,single,single-post,postid-238,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Photoshop Tutorial: geavanceerde compositietechnieken gebruiken

Deze fotomontage van de Servische illustratie artiest Becha is gemaakt voor een haute couture moderedacteur met de naam Silent Spring. De high-end foto-illustratie stijl past perfect bij het felgekleugde kleding en schoenen merk wat is ontworpen door Ana Ljubinkovic.

Deze illustratie bevat fotografische elementen die zijn gemaakt door Miloš Nadaždin (milosnadazdin.com), en met de hand getekend elementen gemaakt door Becha.

In deze tutorial leer je hoe je al deze elementen in één afbeelding kunt verwerken en een dromerige, surrealistische sfeer krijgt. We leggen uit hoe je keramische gezichtsmaskers maakt die passen bij het gezicht van een model en hoe je een driedimensionaal uiterlijk kunt geven aan vector illustraties. Ook leer je hoe je texturen kunt gebruiken om een atmosfeer te creëren.

Stap 1

Om te beginnen, moet je een Photoshop-document maken van 25 cm breed, 31 cm hoog en 300 dpi.

Maak een verloopvulling (laag> nieuwe opvullaag> verloop). Klik op het standaardverloop om het te bewerken – verander beide dekkingsstops naar 100% en gebruik vervolgens de kleur #dfe8d7 voor de linker kleurenstop en de kleur #68acbd voor de rechterhand om een hemelachtergrond te maken. Stel de locatie voor de rechter stop in op 70%.

Klik op OK en zorg ervoor dat het verloop van onder naar boven licht-naar-donker loopt.

Gebruik vervolgens een ruisfilter (filter> ruis> ruis toevoegen) met een hoeveelheid van 4% en selecteer Uniform en monochroom. Hierdoor wordt de achtergrond minder digitaal schoon.

Stap 2

Open vanuit de projectbestanden de modelfoto in Photoshop. We willen haar van de achtergrond verwijderen en de beste manier om dit te doen is door haar te maskeren en vervolgens het masker om te keren om zo het model uit te knippen. Gebruik het gereedschap Toverstaf met een tolerantie van 30 en selecteer de achtergrond door een paar keer te klikken en Shift ingedrukt te houden, zodat je een selectie kunt toevoegen. Selecteer ook het gedeelte van haar kist dat zichtbaar is.

Voor details over de parels en bloemen schakelt je de Quick Mask-modus in (Q), vul nu met een penseel de gebieden in die deel van je masker moeten uitmaken. Schakel de snelmaskermodus uit en ga naar (Selecteren > Selectie omkeren) of (Cmd / Ctrl + Shift + I). Kopieer en plak het model in je hoofdsamenstelling.

Stap 3

Om het model met de achtergrond te integreren en om de algehele kleurtint te krijgen die we voor het laatste stuk willen, moeten we het contrast verminderen. Ga naar (Afbeelding > Aanpassingen > Helderheid) / contrast en verminder het contrast tot -30.

Een handige truc is om de laag met het model te dupliceren (Cmd / Ctl + J), de onderste laag van de twee te selecteren en (Filter > Blur > Gaussian Blur) met een straal van 45 px te gebruiken. Geef die laag een mengmodus voor Hard licht. Dit plaatst een diffuus lichteffect achter zich alsof ze echt tegen de achtergrond staat.

Stap 4

Open vervolgens Deer.jpg uit de projectbestanden. Maak een selectie van zijn kop, hoorns en bloemen – maar niet het grootste deel van de schoen – met dezelfde techniek als in stap 2.

Kopieer en plak deze in de hoofdcompositie en plaats deze achter de modellagen op de getoonde schaal. Gebruik (Afbeelding > Aanpassingen > Niveaus) en verplaats de middelste schuifregelaar van de ingangsniveaus naar 1,5 om deze meer in overeenstemming te brengen met de tonen van de hoofdcompositie.

Stap 5

Het is nu tijd om wat bloemen toe te voegen. Open vanuit de projectbestanden Flowers.png en kopieer en plak deze onder de modellagen, geplaatst zoals weergegeven. Open vervolgens Rose.jpg en maak er een ruwe selectie omheen met gereedschap Polygonal Lasso (L). Gebruik deze om het gat in haar jurk te vullen.

Stap 6

Om contrast toe te voegen, voegen we wat warmere kleuren en verschillende soorten vormen toe. We zullen een aantal takken gebruiken. Miloš maakte een paar foto’s van blauwe, maar we veranderen hun kleur in rood.

Open elk van de takkenbestanden beurtelings en maak met de toverstaf (W) een tolerantie van 50, maak een selectie van de achtergrond. Gebruik Selecteren > Omkeren (Cmd / Ctrl + Shift + I) en verplaats de takken naar uw compositie. Als u de kleur wilt wijzigen, past u een instelling tint / verzadiging toe (Cmd / Ctrl + U) en verplaatst u Hue naar +180 en gebruikt u vervolgens de niveaus (Cmd / Ctrl + L) om ze op te fleuren, waarbij u de waarden voor invoerniveaus invoert: 0 / 1.18 / 229.

Stap 7

We willen de takken vormen tot iets dat lijkt op een boomtop achter het model. Gebruik de transformatiegereedschappen van Photoshop (Cmd / Ctrl + T) voor het vergroten of verkleinen en roteren. Wanneer u de perfecte vorm krijgt, selecteert u alle vertakkingslagen en voegt u ze samen (Cmd / Ctrl + E).

Stap 8

We moeten nu wat details aan de branches toevoegen om ze interessanter te maken. Er zijn al parels op de jurk van het model, dus we zullen deze gebruiken voor bloesems.

Open Pearl.jpg uit de projectbestanden en selecteer een parel met het hulpmiddel Elliptical Marquee (M). Kopieer en plak het in het hoofdbestand en maak het glanzender met een Inner Glow laagstijl – gebruik een dekking van 72, een kleur van # d9f1fd en een grootte van 46. Klik met de rechtermuisknop op de laag in het deelvenster Lagen en selecteer Rasterize Laagstijl, zodat het effect in verhouding blijft tot de parel wanneer u het formaat wijzigt.

Dupliceer de parel meerdere malen met Cmd / Ctrl + J, formaat wijzigen en plaats ze op de takken. Leg er een paar naar boven, zodat het lijkt alsof ze in de lucht zweven.

Stap 9

Ik wilde het stuk een organisch gevoel geven – iets dat de natuurlijke uitstraling van dit kunstwerk zal ondersteunen. Om dit te doen, maakte ik een schets op papier die ik gebruikte als basis voor een vectortekening in Illustrator. Ik heb dit vervolgens gekopieerd en geplakt in Photoshop als een slim object. Mijn originele tekening bevindt zich in de projectbestanden (Silent_Spring_Drawing.jpg). Je zou een vergelijkbaar type moeten maken met je favoriete methode.

Pas laagstijlen op de letters toe om ze diepte te geven en ze als wolken te laten lijken. Ik gebruikte Bevel en Emboss met de instellingen zoals weergegeven (hierboven). Pas ook een kleuroverlay-laagstijl toe met # faf2dc als de kleur.

Stap 10

The letters have the right colour and volume, but need shadows. To add these, create a new layer above your type, then Cmd/Ctrl-click on the type layer’s thumbnail in the Layers panel to create a selection based on it. To paint the shadows use a grey brush with soft edges, an opacity of 50% and a Flow of 30. This will help you give it a three-dimensional appearance.

Stap 11

Het is nu tijd om het model een halo te geven. Net als bij het type, willen we dat dit een handgemaakt gevoel heeft, dus we zullen een tekening gebruiken.

Vanuit de projectbestanden opent u Circlescan.jpg – of tekent u zelf, scant u het in en kopieert en plakt u het in uw hoofdsamenstelling. Omdat we de tekening in wit moeten hebben, keer je de afbeelding Afbeelding> Aanpassing> Omkeren (Cmd / Ctrl + I) om en gebruik dan de modus Schermovervloeien om alleen de getekende elementen te behouden. Dit wit is te helder, dus zet de transparantie van deze laag op 80%.

Stap 12

Om een masker op haar oog te maken dat eruit ziet alsof het van keramiek is gemaakt, gebruikt u eerst het gereedschap Pen (P) om voorzichtig een omtrek rond haar oog te maken.

Ga naar Venster> Paden en houd Cmd / Ctrl ingedrukt en klik op de miniatuur Work Path om een selectie te maken op basis van het pad. Maak een nieuwe laag en vul deze met wit (Shift + F5).

Laad vervolgens de selectie uit deze laag, kies vervolgens de modellaag en druk op Cmd / Ctrl + J om alleen dat deel van de laag te dupliceren. Verplaats dit deel boven de witte laag in de lagenstapel. Desatureer deze laag met Cmd / Ctrl + Shift + U.

Laad opnieuw de selectie van het masker van deze laag en selecteer Filter> Blur> Gaussian Blur met een straal van 5px.

Pas een niveauregeling toe en stel de witte schuifregelaar in op 198. Nu moet u enkele extra schaduwen toepassen om deze realistisch te laten lijken.

Kies een penseel met zachte randen en een kleur van # 8b6952. Selecteer een dekking van 40% en schilder schaduwen op een nieuwe laag met een vermenigvuldigingsmodus vermenigvuldigen. De beste manier om dit te doen is om een grafisch tablet en een pen te gebruiken, maar als je er geen hebt, wees dan heel voorzichtig met de muis.

Stap 13

Om het model een handschoen te geven die lijkt te druipen van verf, volg je hetzelfde proces als in stap 12. Deze keer moet je echter de schaduwen voor de druppels helemaal opnieuw maken. Schilder deze voorzichtig met dezelfde borstel als hiervoor, let goed op waar het licht vandaan komt in de rest van het stuk.

Stap 14

Voor een laatste sfeervolle touch, open Texture.jpg uit de projectbestanden en kopieer en plak deze bovenaan de lagenstapel. Gebruik hiervoor een mengmodus voor zacht licht. Het doel van deze textuur is om alle lagen visueel met elkaar te verbinden.

Ik vond het een goede gewoonte om te experimenteren met verschillende soorten texturen en overvloeimodi totdat je de juiste hebt gevonden.

Werk ten slotte de kleur op door Laag> Nieuwe aanpassingslaag> Curven te selecteren. Kies de groene curve en maak de uitvoer: 179 en invoer: 169.

Stap 15

Je bent klaar!